Okruh Vysočinou, Rokštejn, Brtnické údolí

zpět na úvod

Obtížnost: no řekl bych střední

ujetá vzdálenost: cca 63 km. Trasa vede po klidných silnicích většinou 3 třídy, občasně s krátkým přejezdem přes nějakou významější, ale to je fakt omezeno na minimum.

Kolo: Doporučuji Cross

Čas: No tak podle toho jak kde se kdo zdrží v hospůdce, dá se to jet pohodovým tempem tak za 3 hodiny.

Foto: no obrázků odtud moc nemám, už sem tady psal, že momentálně je mašina rozbitá, tak jsem tam dal jen jeden starý z jiné cesty přes ten samý cíl :-)

Projedete se taky po spíše cestě pro pěší, musím říct, že tam se mi projet nepodařilo, na několika místech je těch kořenů, kamenů, mostků ze dvou klád a taky prudkého svahu tolik, že to prostě nejde, tak vezmeme kolo na ramena a ten kousek přeběhneme, žádné flákání

Popis:

Od začátku, start v Obci Měřín (příjezd třeba po D1 exit 134, nebo po silnici 602 od Jihlavy, příp. V. Meziříčí) se vydáme směrem na Kamenici, silnice 3 třídy mírně stoupá otevřenou krajinou občas mezi lesy, na křižovatce asi 5 km od startu se držíme vpravo a pokračujeme ve stoupání stále ve směru na Kamenici. Čeká nás vrchol kopce a s tím i dlouhé rozhledy do celého kraje. Směrem jihozápadním jsou při dobrém počasí vidět i vzdálené větrné elektrárny u obce Pavlov na Jihlavsku. Ty se ale nacházejí od tohoto místa cca 30 km a nejsou cílem dnešního výletu. Na severozápad zase uvidíte tentokrát mnohem bližší kostelík nad obcí Vysoké studnice. My budeme po silnici pokračovat, tentokrát dlouhým sjezdem přes Kameničku, nezapomeňte v obci zpomalit na 50 :-), Kamenici, pozor na prudkou zatáčku po klesání. Po odbočení doprava na průjezdní silnici si můžete prohlédnout malé obecní náměstí, ale nezdržujeme se dlouho a vydáme se dále cestou a na dolním konci náměstí musíme odbočit rovně, (hlavní silnice vede doprava), čeká nás opět sjezd až do údolí řeky Jihlavy. Předtím ale musíme ještě ze silnice odbočit, takže v místě kde silnice začne znovu stoupat odbočíme na vedlejší silnici směr Vržanov. Po cca 200 m znovu odbočíme doprava a přes chatovou oblast projedeme až na silničku v údolí řeky Jihlavy. (na průjezdu jsou 3 mosty přes potok, frajeři je přejedou, ti ostatní budou muset sesednout a kolo přenést). Na silničce odbočíme doleva a jedeme směrem na Přímělkov (neznačeno a asfalt je dost rozbitý). V Přímělkově přejedeme most a za mostem doleva po zeleně značené turistické trase (po louce, ale to je jen ta lehká část tohoto úseku, bude to zajímavější). Sledujeme turistickou značku až na Zříceninu Rokštejn. Jen jedne z mnoha pozůstatků dvojhradu hradu vystavěného už ve 13 století, zbořeného za válek s Matyášem Korvínem.
Následně pak po Modré turistické značce opět místy po náročném terénu údolím potoka Brtnice až do stejnojmeného městečka. Že je toho tam plno zajímavého to je celkem jasné. eh na popis trati už je toho tady stejně až až, no tak snad zámek, náměstí s mostem a sochami...
No, my radši pojedeme dál, po modré, směr Radonín, je to značená cyklostezka, ale číslo si momentálně nepamatuju, možná 162. Tak po ní a nemůžete zabloudit. Z Radonína se dá pokračovat buď po té cyklostezce, což vede občasně terénem, nebo se to dá projet po silnici - pro zkrácení - po cyklostezce je to asi zajímavější, ale trvá to déle. Takže podle mapky je to značené po silnici - a nebojte se je to taky zajímavé, potkáte tam tak 1,2 auta za celých těch 6 km do Přibyslavic (městečko u Třebíče). Projedeme jimi až na křižovatku za návsí a dáme se doleva přes most a pak odbočíme na Číhalín. Cesta začíná opět trošku stoupat. No aby taky ne, na mostě v Přibyslavicích byl nejnižší bod celé trasy. Postupně vystoupáme až do obce a na konci se dáme doprava a kolem kopce Zubrca je opět stoupání (jestli je náročnější nebo ne, to ať posoudí každý sám. Já bych řekl, že to není tak zlé). Vystoupáme tedy na křižovatku (hlavní trasa na Třebíč) a doleva po hlavní ale pojedeme pouze několik set metrů a odbočíme znovu, tentokrát doprava směr Okřešice, po cca 200 m je vlevo odbočka na menší cestu - dejte se po ní a pak pořád dál a dál, cesta se bude zhoršovat, ale to je jen na chvíli. Vystoupáme na kopec a následuje sjezd - pozor hluboký písek a odvodňovací kanály, které jsou nehorázně široké. Je to pěkný kros. Zde bych napsal jet pořád dál rovně, nikam neodbočovat a cesta Vás přivede až na rozcestí (Žlutá turistická značka) je možné se odtud vydat asi 100 m k významnému stromu. Je jím přes 600 let starý javor.

Odtud doporučuji jet zpět na rozcestí a pokračovat po lesní silnici až na spojnici z Benetic směr Třebíč. Je tam závora tak bacha na ni. Na silnici odbočíte doleva a jedete a jedete pořád dál a dál. Průjezd Beneticemi opět lehce stoupá a za vesnicí je rozcestí, pojedete úplně vpravo, po prudší pravé zatáčce je pak dloooooooooouhý sjezd. Tak si to užijte. Tato trasa je značená dále směr na výchozi (výjezdní) místo takže už vede celou dobu po silnici. Projedete Bochovicemi, pak malebným údolím (přírodní park Třebíčsko). Do kopce a přes vesnice Horní Radslavice, Pohořílky, Otín je to už snadné.

Hospůdek je po trase docela dost, takže žízní určitě nezůstanete. Zdrávi dojeli.

Novinky za rok 2015

budou v září

Petr

na FB nejsem - jsem asociál a jsem za to rád