Krásná ves Krásněves

zpět na úvod

Měřín - Blízkov - Netín - Kněžský rybník - Krásněves - Bory - Vídeň - mostišťská přehrada - Lavičky - Závist -  Netín (okraj) - Kochánov - Blízkov - Měřín

Dnes pro Vás mám trasu, při které protrénujete opět svoje krosové kolo (s lehkou úpravou trasy je však možno jet na silničním). Trasa je vhodná pro sportovní jednotlivce i jako výlet pro celou rodinu s možností letního koupání.

vzdálenost: 37 km

profil trasy: středně kopcovitý

Kolo: cross, silnice

Popis:

Cesta začíná jako obvykle v Měříně u mapy (parkoviště na náměstí). Vyrazíme po cyklostezce 103 východním směrem. Po cca 500 metrech odbočíme na vedlejší silnici (stále cyklostezka 103) mírně dokopce na Netín. Podjedeme dálniční most a pak už jen kousek a sjedeme do obce Blízkov. Tuto část si řádně vychutnáme, protože ji pojedeme ještě jednou v opačném směru cestou zpět. Z Blízkova stále po silnici do kopce a po 3 km přijedeme do obce Netín, na křižovatce odbočíme doleva a projedeme až na konec vsi. Je možné si také udělat zastávku u Netínské hrobky - cihlovou hrobku dala postavit v roce 1867 rodina Podstatských - v tom případě na vrcholu stoupání v obci (cca 150 m od křižovatky) odbočíme vlevo a pak u kostela vpravo, u hřbitova pak začíná přibližně 100 m dlouhá křížová cesta, která končí u hrobky rodu Podstatských (vlastníků např. zámku ve Velkém Meziříčí). Odtud zpět do vsi stejnou cestou. Kdo neholduje hrobkám, může jet rovnou dál a nebo se na tuto podívat zdálky. Je vidět zdaleka stejně jako Netínský orientační bod - kostel, který je v mnoha míst vidět až z dálky kolem 10 km. Na konci vesnice u pily je nutné jet rovně po žlutě, zde také červeně značené turistické trase.

Pro silničáře zde změna, ti ať jedou raději dále po silnici, projedou obcí Záseka, vystoupají do kopce a nahoře v prudké zatáčce doprava (silnice jde dále vlevo). Po cestě asi po 2 km se spojí s popisovanou trasou vedoucí od Kněžského rybníka.

Ostatní na krosových (trekingových kolech) mohou projet trochu náročnější úsek kolem rybníka - cesta je kamenitá a je zde riziko defektů. Takže od pily v Netíně rovně, po cca 1 km odbočíme vlevo, dolů z kopce na horší, kamenitou cestu. Po ní dojedeme až pod hráz Kněžského rybníka, rybník je lesní a proto zde bývá vcelku čístá voda (1 možnost koupání).
Od rybníka pak pokračujeme dále po značené cestě (žluté) mírně dokopce a pak sjíždíme až k řece Oslavě na konci Mostišťské přehrady. Zde se napojíme na silnici, vedoucí do bývalého lomu (silničáři přijedou zhora). Jedeme dále a u mostu (do lomu - tam se odpojuje žlutá značka) se držíme stále rovně, projedeme přes les, kolem rekreační chaty, do kopce až do obce Krásněves, kde můžete zhodnotit, jestli svůj název trefili. Na silnici ve vsi odbočíme doprava a po silnici dojedeme po cca 2 km na další silnici, vedoucí z Radostína n/Oslavou - Bory - V. Meziříčí. Zde odbočíme vpravo a lesem dojedeme až do obce Bory. Ty projedeme, na konci se dáme ve stoupání doprava a do prudkého kopce. Po silnici pojedeme další cca 4 km do obce Vídeň, projedeme skoro až na konec a tam je odbočka doprava (značená jako "přehrada"). Po ní lehce zkopce na křižovatku a tam doprava na hráz. Po hrázi je možné přejet pouze jako cyklo, nebo pěšky. Vodárenská nádrž má své ochrané pásmo, je to zdroj vody pro celé široké okolí. Takže se chováme ohleduplně a neničíme životní prostředí.
Za hrází pak jedeme vlevo znovu do kopce, kolem nemocnice sv. Zdislavy, přes les a na horizontu u křižku odbočíme vpravo, na horší spojovací cestu, po ní přijedeme na silnici Mostiště - Olší n/Oslavou. Tuto však pouze přejedeme a po polní, zemědělské silnici přijedeme přes údolí do obce Lavičky. Zde vpravo a po cca 200 m na silnici zase vpravo a mírně do kopce, za obcí pak sjedeme do části Závist, projedeme a na konci odbočíme vlevo. Na cestě přes chatovou oblast a po hrázi Netínského rybníka (červeně značená cesta). Zde je druhá možnost koupání. Z hráze je však hůře přístupná. Od rybníka pojedeme dále a po cca 1,5 km přijedeme na okraj obce Netín (už od rybníka můžeme sledovat Netínský kostel i hrobku). Na silnici odbočíme doleva a ven z obce. Po této silnici pojedeme cca 2 km, přes les, kolem plynárenské stanice, pak za dvojitou zatáčkou odbočíme do obce Kochánov. Tou projedeme a cca 100 m za koncem je odbočka vpravo (polní silnice, cyklostezka 5234 do Blízkova). Pozor v jedné části na horší povrch. Po příjezdu do Blízkova je možné hned na začátku odbočit na louku a podjet dálniční most. (jízda terénem - po luční cestě, za dálničním mostem kolem rybníka a  na silnici vpravo). Nebo přes obec a na silnici pak vlevo do kopce zpět do Měřína.

Zdrávi dojeli.

Novinky za rok 2015

budou v září

Petr

na FB nejsem - jsem asociál a jsem za to rád