Zotavovna Zátiší

krátká trasa, ale zato hezká

délka: 26,2 Km

obtížnost: klasika Vysočiny, střední

Typ kola: cross, může být jakýkoli typ, mimo čistokrovné silničky... to byste asi nevylezli z defektů :-)

Popis:

Tato trasa Vás provede lesními cestami jižně od Měřína do velmi pěkného údolí u obce Svatoslav, tou pak projedeme a dostaneme se k zotavovně (dříve slavné) Zátiší. Odtud zpět přes už jednou projetý les (ale po jiné cestě) přes jeden z nejvyšších bodů této oblasti Panský kopec (662 m – částečné rozhledy). Zpět do lesního terénu a těsně před cílem také přes „slavný“ Králuv kopec – místo smíru dávných vojsk (Mirín – následně Měřín).

Detaily trasy:

Z Měřína „od mapy“ vyrážíme směrem na jih, po silnici kolem kostela směrem na Otín (Třebíč). Hravě překonáme první nástrahu v podobě prudšího stoupání (zvaného Šulák). Pak už jen lehčím stoupáním vyjedeme z obce, první křižovatku projíždíme rovně, na další (o cca 50 m dál) odbočíme vpravo na vedlejší silnici směrem na Geršov.

Klesáme do údolí potoka Žďárka, následně po průjezdu přes most nás čeká krátké stoupání v serpentinách a poté stoupání přes obec Geršov až na horizont Pavlínovské horky (velmi pěkná krajina, částečné rozhledy).

Poté se cesta stáčí a nás čeká rychlý sjezd až před obec Pavlínov. Hned na první křižovatce rovně a pak následně uprostřed kopce stále rovně (na vedlejší silnici). Dole v nejnižším bodě vsi je další křižovatka, my se držíme stále rovně a doprava kolem domu. Touto cestou (cyklotrasa 103) vyjíždíme z obce.Zotavovna Zátiší

Cesta dále kopíruje cyklotrasu 103, na rozdvojení se dáme vlevo a stoupáme lesní šotolinovou cestou, po horizontu nás čeká prudší sjezd (pozor na odvodňovací žlaby). Za zatáčkou však raději brzděte, ale pozor na přední brzdu, na odvodňovačce se může „kousnout“ a pak se hezky proletíte....

Po sjezdu, na lesní silnici odbočíme vlevo a lehce stoupáme (modrá turistická značka). Následně po horizontu se držíme stále po silnici a klesáme až do malebného údolí a kolem pily až do obce Svatoslav.

Tam na křižovatce odbočíme vpravo, projíždíme obcí a na další křižovatce se držíme rovně směr Radošov. Vyjíždíme z obce a lehčím stoupáním se dostaneme až ke zotavovně Zátiší (obr.).

Pokračujeme dále po silnici a po chvíli se silnice stáčí doleva a v zatáčce odbočuje lesní cesta doprava. Jedeme tedy po ní a po chvíli přijedeme k lesovně „Zahrada“ – pokračujeme po cestě vpravo a po této silnici dojedeme náročnějším stoupáním na horizont Panského kopce. Vrchol je v lese kousek vpravo od směru jízdy. I z horizontu je však slušný rozhled na jihozápadní stranu rozhled z Panského kopce - směr JZ(viz obr.).

Následuje sjezd na jehož konci je nepříjemná překážka (závora). Málokdy bývá otevřená, takže pozor. Přijedeme na silnici spojující Pavlínov s Kamenicí u obce Brodek. Na silnici odbočíme vlevo a po cca 100 m opět vlevo (rozcestník KČT).

Lesní cesta je jako na houpačce nejprve lehce stoupá, pak klesá, aby opět stoupala a zase klesala. Po delším klesání (pozor odvodňovačky) je prudší zatáčka doprava. Cesta pak vede v údolí. Projedeme přes „Dvůr“ , na křižovatce odbočíme vlevo a stoupáme do obce Chlumek. Vní najedeme na silnici, po ní vyjedeme z obce a klesáme. V nejnižším místě je odbočka na cestu vlevo. Tak po ní, esíčkem a do stoupání přes kameny, Je ale krátké a je to poslední stoupání před cílem.

Poté již mírně klesáme po kamenité cestě, následně pak po lepší cestě až do obce. Pozor u prvního domu je velký skok, tak tam nevleťte moc rychle ať cesta dobře skončí, následně pak už jen dobrzdíme na silnici, odbočíme vpravo a po chvíli vlevo, na silnici po níž jsme již jeli, kolem kostela zpět do cíle „u mapy“

Zdrávi dojeli.

Profil trasy:

Novinky za rok 2015

budou v září

Petr

na FB nejsem - jsem asociál a jsem za to rád